POZNAJ
Odpowiedzi na częste pytania

Częste pytania klientów ws. usług DHL Parcel

W aplikacji DHL24 – centrum zarządzania Twoimi przesyłkami w DHL Parcel – możesz skorzystać m.in. z ePOD, czyli potwierdzenia doręczenia w formie elektronicznej (skan dokumentu z podpisem odbiorcy).

Udostępniamy także monitorowanie statusu przesyłek poprzez stronę Śledzenie Przesyłki Krajowej. Znajdziesz tam informacje o dowolnej przesyłce DHL Parcel, a dane prezentowane są w czasie rzeczywistym.

Jeśli jesteś nadawcą przesyłki i chcesz przyspieszyć dostawę przesyłki krajowej, skorzystaj z usług terminowych, które oszczędzają czas i gwarantują doręczenie przed określoną godziną:
DHL PARCEL 9,
DHL PARCEL 12.

Polecamy również usługi dodatkowe, które zwiększą skuteczność doręczeń:

  • doręczenie w godzinach 18:00-22:00 – gdy wiesz, że w tych właśnie godzinach Twój Klient będzie mógł odebrać przesyłkę,
  • doręczenie w sobotę – dostępne dla wybranych kodów pocztowych,
  • doręczenie do sąsiada – jeśli Twój Klient nie jest pewny czy będzie w domu,
  • odbiór w punkcie DHL Parcel lub w automacie paczkowym DHL Locker – jeśli Twój Klient chce odebrać przesyłkę w wygodnym dla siebie punkcie.
  • usługa Przekieruj paczkę, jeśli Twój klient chce zmienić miejsce lub datę doręczenia już po nadaniu przesyłki lub po nieudanej próbie doręczenia z powodu braku odbiorcy pod adresem lub braku gotówki na opłatę należności.

Jeśli chcesz, żeby Twój Odbiorca otrzymał informację elektroniczną (E-MAIL/SMS) o nadaniu i planowanym doręczeniu przesyłki aktywuj usługę Powiadomienia E-MAIL/SMS. Dzięki niej Odbiorca będzie mógł przygotować się do odbioru przesyłki, np. gotówkę na równowartość pobrania, i skorzystać z usługi Przekieruj paczkę. Usługa Powiadomienia E-MAIL/SMS jest bezpłatna.

Jeśli nadajesz przesyłki regularnie i chcesz, żeby Kurier DHL Parcel przyjeżdżał o stałych porach, skorzystaj z formularza.

Kwota pobrania jest w ciągu 5 dni roboczych zwracana przelewem na konto wskazane w umowie. Termin liczony jest od następnego dnia roboczego po dniu doręczenia przesyłki.

Przeadresowanie przesyłki możesz wykonać w obrębie doręczającego terminala DHL lub pomiędzy dwoma terminalami DHL.
W tym celu skorzystaj z formularza.

W standardzie oferujemy aż dwie próby doręczenia przesyłki, więc możesz poczekać, aż nasz kurier przyjedzie ponownie.

Jeśli odbiorca chce umówić się na dogodny termin dostawy, a nadawca korzysta z Powiadomienia e-mail/SMS, przydatna będzie usługa Przekieruj paczkę. Dzięki niej odbiorca będzie mógł zmienić miejsce i termin dostawy.

Dobierz odpowiednie opakowanie do zawartości przesyłki.
Na naszej stronie znajdziesz poradniki dotyczące bezpiecznego pakowania, wraz z przykładami praktycznego zastosowania różnych rodzajów opakowań do wybranych rodzajów towarów.

Opakowania firmowe dostępne są we wszystkich Punktach Obsługi Klienta DHL Parcel oraz u Kurierów DHL Parcel. Opłata za opakowanie zależna jest od jego od wymiarów:
24,5 x 23,5 x 10,5 (cm) (S) - 2 PLN
49,5 x 23,5 x 21,0 (cm) (M) - 3,50 PLN
49,5 x 47,0 x 21,0 (cm) (L) - 5 PLN
49,5 x 47,0 x 42,0 (cm) (XL) - 6 PLN
Foliopak - 0,50 PLN

Przesyłki o wadze powyżej 31,5 kg odbieramy i doręczamy w systemie „burta-burta”, co znaczy, że realizacja usługi następuje w miejscach dostępnych dla samochodów dostawczych.

Odbiór i doręczenie obejmują umieszczenie i zdjęcie przesyłki ze skrzyni ładunkowej, natomiast wszelkie dodatkowe czynności pozostają po stronie klienta.

Przesyłki doręczane są w następnym dniu roboczym. W przypadku niektórych lokalizacji (wybrane kody pocztowe) terminy doręczeń wynoszą 2 dni robocze.

Jako płatnik (nie nadawca, ani nie odbiorca przesyłki) możesz zlecać wysyłki.

Bezpłatnie możesz zamówić Kuriera DHL Parcel korzystając z narzędzi elektronicznych (DHL24). Informacje o aktywacji opcji obsługi zleceń płatnika/trzeciej strony uzyskasz u Przedstawiciela Handlowego DHL Parcel.

Jeśli chcesz złożyć reklamację, przeczytaj informacje praktyczne, dotyczące dokumentów niezbędnych do jej rozpatrzenia na naszej stronie.