Poznaj formy nadawania przesyłek krajowych i międzynarodowych, dostępne dla Klientów Biznesowych w DHL Parcel. 

Wybierz najkorzystniejszą dla Ciebie!

Najczęstsze pytania ws. nadawania przesyłek:

Waga wolumetryczna przesyłki odzwierciedla objętość przesyłki. Lekka przesyłka o dużych gabarytach może zajmować więcej przestrzeni ładunkowej niż ciężka, niewielka paczka. Obliczamy wagę wolumetryczną i porównujemy ją z wagą rzeczywistą przesyłki. Koszty transportu kalkulujemy na podstawie wyższej wagi.

W DHL chcemy efektywnie wykorzystywać przestrzeń ładunkową naszych samochodów, aby móc zaproponować Państwu lepsze ceny naszych usług. Dlatego wprowadziliśmy przelicznik wagi wolumetrycznej.

Wzór wyliczenia wagi wolumetrycznej: długość x szerokość x wysokość (w cm) dzielone przez 4000. Otrzymujemy wynik w kg. Otrzymany wynik porównujemy z rzeczywistą wagą przesyłki i bierzemy do wyceny wyższą wagę. Zachęcamy również naszych klientów do bardziej ekonomicznego pakowania towarów. Umożliwi to zmniejszenie rozmiarów przesyłki, a zatem kosztów jej transportu.

Rekomendujemy zapakować przesyłki o wadze do 31,5 kg w pudełko kartonowe o regularnych kształtach, wypełnione w środku folią bąbelkową, styropianem lub innym wypełniaczem.

Przesyłki wysyłane na palecie powinny być solidnie przymocowane i zabezpieczone przed przesuwaniem się w trakcie transportu.

Mając na uwadze pojemność i wielkość naszych samochodów, maksymalne wymiary to:

  • dla przesyłek do 31,5 kg suma wymiarów (dł.+szer.+wys.) nie może przekraczać 300 cm, przy czym najdłuższy bok nie może przekraczać 200 cm
  • dla przesyłek powyżej 31,5 kg suma wymiarów (dł.+szer.+wys.) nie może przekraczać 600cm, przy czym najdłuższy bok nie może przekraczać 400 cm
  • dla przesyłek, w których jeden z boków podstawy przekracza 200 cm i jest krótszy od 400cm, waga nie może przekraczać 50 kg

Uwaga: przesyłki powyżej 50 kg muszą być przewożone na palecie.

Przesyłki o wadze do 31,5 kg standardowo doręczane są w następnym dniu roboczym.

Przesyłki o wadze powyżej 31,5 kg. doręczane są w ciągu do 2 dni roboczych.

Jeżeli wystąpi powyższa sytuacja, a przesyłka nie zostanie doręczona z winy DHL, zgłoś ten fakt do Działu Obsługi Klienta DHL Parcel.

Skorzystaj z formularza kontaktowego DHL24.

W powyższej sytuacji skorzystaj z formularza kontaktowego DHL24.

W odpowiedzi na zgłoszenie, nasz kurier przyjedzie do Państwa spisać protokół szkody.

Fakt uszkodzenia przesyłki zgłoś w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty doręczenia przesyłki poprzez formularz kontaktowy DHL24.

Odszkodowanie odpowiada wysokości rzeczywistej szkody w ubezpieczonej przesyłce, poniesionej przez poszkodowanego.

Główne postanowienia umowy ubezpieczenia zawartej między DHL Parcel Polska Sp. z o.o. a Ubezpieczycielem są udostępniane na żądanie.  Jest to umowa na rzecz osoby trzeciej - właściciela przesyłki lub osoby ponoszącej ryzyko transportu - uprawnionego do otrzymania odszkodowania. Jest to ochrona na zasadzie ALL RISK.

Ubezpieczeniem nie są objęte przesyłki zawierające przedmioty wyłączone z przewozów w Regulaminie świadczenia krajowych usług przewozowych i pocztowych DHL Parcel Polska Sp. z o.o.

DHL nie ubezpiecza przesyłek kopertowych z dokumentami.

Ochrona ubezpieczeniowa trwa przez cały czas kiedy przesyłka znajduje się w pieczy DHL niezależnie od tego przez ile etapów transportu przechodzi przesyłka.

Usługa zwrotu pobrania gwarantuje zwrot pieniędzy na konto płatnika za przesyłkę w czasie 5 dni roboczych.

+ 48 42 6 345 345

Infolinia jest czynna:
Poniedziałek - Piątek: 7.00 - 20.00
Sobota: 8.00 - 16.00