USŁUGI DODATKOWE
Do przesyłek krajowych dla biznesu

Gdy regularnie wysyłasz przesyłki, to możesz korzystać z przydatnych usług dodatkowych, oferowanych przez DHL Parcel. Usprawnią one Twoją pracę i zarządzanie wysyłkami. Na przykład, dzięki bezpłatnej usłudze "Przekieruj paczkę" możesz ułatwić klientom odbiór - dokonują oni samodzielnej zmiany terminu lub adresu dostawy. Część usług dodatkowych jest już wliczona w cenę przesyłki, a pozostałe dostępne są za dodatkową opłatą.

Przesyłki krajowe - usługi zawarte w cenie

Punkty partnerskie DHL Parcel umożliwiają szybkie i wygodne nadania i odbiory przesyłek.
Sieć tworzą m.in.: stacje benzynowe, sklepy, salony prasowe i punkty usługowo-handlowe.
Znajdują się one tuż za rogiem, w sąsiedztwie Twoim i Twoich klientów, a przesyłka czeka w nich na odbiór aż 7 dni! Czytaj więcej.

Jest to usługa, która umożliwia odbiorcom przesyłek samodzielną zmianę daty lub miejsca doręczenia paczki już po jej nadaniu, bez konieczności kontaktowania się z e-sklepem. W praktyce Twoi klienci mogą przesunąć termin doręczenia nawet o 10 dni, a na każdym etapie otrzymują powiadomienia e-mail/sms o statusie przesyłki. Czytaj więcej o usłudze.

Gdy odbiorca nie może odebrać przesyłki, w ramach usługi przekierowania paczki umożliwiamy m.in. doręczenie przesyłki pod alternatywny adres, np. do sąsiada. Z opcji doręczenia do sąsiada można także skorzystać, gdy odbiorca przesyłki poda w sklepie internetowym alternatywny adres dostawy. W obu przypadkach Twoi klienci otrzymają powiadomienia e-mail/sms o statusie doręczenia przesyłki, dzięki czemu mają kontrolę nad sytuacją. Czytaj więcej.

Powiadomienia to bezpłatna informacja o statusie przesyłki w drodze do odbiorcy.

Dzięki wiadomościom e-mail lub SMS odbiorcy otrzymują informacje o nadaniu przesyłki, dacie, miejscu i przewidywanych godzinach doręczenia.
Przesyłamy informacje o ewentualnej nieudanej próbie doręczenia (z powodu nieobecności odbiorcy pod adresem doręczenia lub nieuiszczenia należności ciążących na przesyłce).

Wiadomość zawiera informację o wartości pobrania, jeśli przesyłka została nadana z usługą dodatkową "Pobranie i zwrot należności" (COD).

Dzięki powiadomieniom, odbiorca może także skorzystać z usługi Przekieruj Paczkę.
 

Poznaj korzyści z Powiadomień dla Twoich Klientów:

Powiadomienia to bezpłatna informacja o statusie przesyłki w drodze do odbiorcy.

  • automatyzujesz system powiadomień, dzięki czemu Klient czuje się dobrze poinformowany
  • ograniczasz czas na korespondencję z kupującym;
  • szybsze doręczenie wysyłanego towaru (następnego dnia po nadaniu), może się przełożyć na uzyskanie pozytywnej oceny o Twoim sklepie i obsłudze;
  • dzięki informacji o planowanym terminie dostarczenia, kupujący nie minie się z kurierem;
  • szybszy zwrot należności za towar, dzięki uprzedzeniu klienta o konieczności przygotowania kwoty pobrania, jeśli kupujący wybrał taki sposób zakupu i wysyłki;
  • powiadomienia e-mail/sms są bezpłatne.

Powiadomienia E-MAIL/SMS krok po kroku

  1. Zakup w internecie
    Finalizując zakup w Twoim sklepie internetowym, kupujący podaje numer telefonu komórkowego lub e-mail, na który będziemy wysyłać powiadomienia o planowanym terminie i adresie doręczenia.
  2. Przygotowanie przesyłki do nadania
    Gdy przygotowałeś sprzedany towar, wprowadzasz dane do systemu DHL: imię, nazwisko, adres, dane kontaktowe Klienta. Po zapisaniu danych w systemie generowana jest wiadomość dla kupującego, że przesyłka jest gotowa do wysłania.
  3. Odbiór przesyłki ze sklepu
    Gdy kurier DHL odbierze od Ciebie przesyłkę, kupujący otrzymuje kolejne powiadomienie, tym razem z informacją o przewidywanym terminie i godzinach doręczenia, miejscu oraz wysokością kwoty pobrania. Dzięki temu, jeśli klient wybrał opcję wysyłki za pobraniem, ma czas, żeby przygotować gotówkę.

 

FAQ - odpowiedzi na częste pytania o Powiadomieniach E-MAIL/SMS

Co muszę zrobić, żeby wprowadzić do swojej obsługi system powiadomień?

Wystarczy, że wpiszesz numer telefonu komórkowego lub e-mail kupującego (osoby, która ma odebrać przesyłkę) w systemie DHL służącym do przygotowywania etykiety / listu przewozowego, w przeznaczonym do tego polu (do powiadomienia). W ten sposób informacja ta trafi do danych o przesyłce do DHL.

Czy klient może podać nr telefonu stacjonarnego?

Jeśli klient poda numer telefonu stacjonarnego, nie będzie możliwe wysłanie wiadomości sms

Klient twierdzi, że nie dostał powiadomienia. Czy jestem w stanie sprawdzić czas wysyłki powiadomienia w systemie DHL?

Dział Obsługi Klienta DHL jest w stanie sprawdzić, czy i kiedy powiadomienie zostało wysłane.

Z jakiego adresu wychodzą powiadomienia? Z mojego sklepu czy z DHL?

Powiadomienia wysyłane są z systemu DHL.

Potwierdzenie w wersji elektronicznej – skan dokumentu z podpisem odbiorcy.
Dostępne w aplikacjach DHL24, DHL eCas dla przesyłek nadanych przy ich użyciu.

Codzienne zestawienie przesyłek niedoręczonych z przyczyn niezależnych od DHL Parcel, przesyłane na wskazany adres e-mail.
Raport zawiera m. in.: numery przesyłek, daty nadania, dane odbiorców, powody niedoręczenia.

Aktywacja raportu następuje na naszej stronie lub poprzez aplikację DHL eCas.

Przesyłki krajowe - usługi dodatkowo płatne

Oferujemy możliwość dodatkowej ochrony finansowej przed utratą lub zniszczeniem przesyłki o wartości do 100 000 PLN.

Opłata w zależności od deklarowanej wartości przesyłki. Dla przesyłek do 31,5 kg:

  • do 50 000 PLN – 3,50 PLN
  • powyżej 50 000 do 100 000 PLN – 0,2 % deklarowanej wartości.

Dla przesyłek powyżej 31,5 kg:

  • do 50 000 PLN - 7 PLN
  • powyżej 50 000 do 100 000 PLN – 0,2 % deklarowanej wartości
    W przypadku przesyłki łączonej obowiązuje opłata za ubezpieczenie dla DHL PARCEL MAX.

Rozszerzenie zakresu usługi dla przesyłek o wartości powyżej 100 000 PLN wymaga odrębnych ustaleń zawartych w pisemnej umowie ramowej łączącej DHL Parcel z Klientem.

Kurier DHL Parcel odbierze od Twojego Klienta należność za towar w gotówce.

Pobrana należność za towar jest przekazywana zgodnie z dyspozycją Zleceniodawcy usługi przelewem bankowym.
Odbiorca przesyłki zobowiązany jest do przekazania kwoty pobrania gotówką.
Każda przesyłka z usługą COD podlega dodatkowo ubezpieczeniu.
Kwota pobrania zwracana jest w ciągu 5 dni roboczych, licząc od następnego dnia roboczego po dniu doręczenia przesyłki (obowiązuje data przekazania środków z rachunku bankowego DHL Parcel).
Maksymalna kwota pobrania przesyłki to 11 000 PLN.
Jeżeli przy nadaniu jednej lub wielu przesyłek łączne kwoty pobrań od jednego nadawcy do jednego odbiorcy przekroczą jednorazowo 6 500 PLN, odbiorca przesyłki zobowiązany jest do dokonania odbioru w Punkcie Obsługi Klienta DHL.

Opłata: 7 PLN + 1% wartości pobrania

Korzystaj z możliwości potwierdzenia doręczenia towaru na dokumentach dołączonych do przesyłki!

Usługa ROD polega na uzyskaniu potwierdzenia doręczenia towaru na dokumentach dołączonych na zewnątrz przesyłki i ich zwrot do nadawcy (maksymalnie 5 dokumentów).
Opłata: 13 PLN

Powiadomienie elektroniczne oraz telefoniczny kontakt Kuriera DHL Parcel z odbiorcą przesyłki w dniu doręczenia. W ramach tej usługi nadawca dodatkowo zezwala na doręczenie przesyłki pod adres wskazany przez odbiorcę, inny niż ten na liście przewozowym (w obrębie terminala doręczającego).
Jednocześnie odbiorca będzie mógł skorzystać z usługi Przekieruj Paczkę.
Opłata: 5 PLN

Realizowane po otrzymaniu pisemnej dyspozycji od nadawcy
Opłata: 10 PLN - w obrębie terminala doręczającego DHL Parcel
Opłata: 100 % opłaty podstawowej - pomiędzy dwoma terminalami DHL Parcel

Szczegółowe informacje o zakresie oferowania usługi (kod pocztowy miejsca doręczenia przesyłki) dostępne są w aplikacji DHL24 lub w Dziale Obsługi Klienta DHL Parcel.
Opłata: 50 % opłaty podstawowej, ale nie mniej niż 15 PLN

Usługa dostępna jedynie dla DHL PARCEL POLSKA (doręczenie przesyłki do 31,5 kg, następnego dnia roboczego, pod każdy adres w Polsce).
Szczegółowe informacje o zakresie oferowania usługi (kod pocztowy miejsca doręczenia przesyłki) dostępne są w aplikacji DHL24 lub w Dziale Obsługi Klienta DHL Parcel.
Opłata: 12 PLN

Szczegółowe informacje o zakresie oferowania usługi (kod pocztowy miejsca doręczenia przesyłki) dostępne są w aplikacji DHL24 lub w Dziale Obsługi Klienta DHL Parcel.
Opłata: 50 % opłaty podstawowej, ale nie mniej niż 15 PLN

Zwrot przesyłki do nadawcy.
Za przesyłkę niedostarczalną uważa się taką przesyłkę, która nie mogła być doręczona przez DHL Parcel z powodu:

  • odmowy przyjęcia przez odbiorcę,
  • odmowy uregulowania płatności za usługę,
  • odmowy uiszczenia kwoty pobrania w ramach usługi dodatkowej Pobranie i zwrot należności (COD),
  • nieodebrania przesyłki przez odbiorcę po dwukrotnej próbie doręczenia lub braku prawidłowych danych adresowych uniemożliwiającego doręczenie.

Opłata: 100% opłaty podstawowej.

POD to potwierdzenie w wersji papierowej - wydruk dokumentu z podpisem odbiorcy.
Opłata: 8 PLN przy zamówieniu usługi w trakcie nadania przesyłki
Opłata: 18 PLN + 5 PLN za każdą kolejną kopię dokumentu przy zamówieniu usługi po nadaniu przesyłki  (możliwość realizacji do 1 roku po doręczeniu przesyłki).

Obsługa zleceń pisemnych złożonych za pomocą faxu lub e-maila.
Opłata: 5 PLN za zlecenie

Opakowania kartonowe dostępne są we wszystkich Punktach Obsługi Klienta DHL Parcel oraz u kurierów DHL Parcel (po wcześniejszym zamówieniu). Opłata za opakowania kartonowe zależna od ich wymiarów:

24,5 x 23,5 x 10,5 (cm) (S) 2 PLN
49,5 x 23,5 x 21,0 (cm) (M) 3,50 PLN
49,5 x 47,0 x 21,0 (cm) (L) 5 PLN
49,5 x 47,0 x 42,0 (cm) (XL) 6 PLN
Foliopak 0,50 PLN

Usługa dodatkowa dotycząca wyłącznie usługi DHL PARCEL MAX.
Dotyczy tylko palet EURO (0,8 m x 1,2 m), zgodnych z normą UIC 435-2. Usługa dostępna dla nadawców płacących za transport, z odpowiednim zapisem w umowie.
Opłata: 30 PLN za paletę

Obsługa zleceń złożonych telefonicznie za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta DHL Parcel. Opłata: 5 PLN za zlecenie.