Komunikat prasowy

Wysoka skuteczność strategii DHL Parcelshop

Aktualizacja 1 styczeń 2018

Sieć punktów nadania i odbioru DHL Parcelshop występuje teraz pod nazwą DHL ServicePoint.

17 maja 2016 r.

Wzrost popularności punktów odbioru i nadań oferowanych przez młodą, dynamicznie rozwijającą się firmę DHL Parcel świadczy o ogromnym zapotrzebowaniu rynku na tego typu rozwiązania.

Od stycznia do kwietnia 2016 DHL Parcel zanotował 70 % wzrost ilości przesyłek kierowanych do odbioru w naszych punktach DHL Parcelshop. To właśnie ten wynik oraz wysokie oceny jakie usłudze wystawiają nadawcy są potwierdzeniem skuteczności takiego typu rozwiązania. Z tego powodu stale zwiększamy ilość punktów, których liczba wzrosła w ciągu roku o 1000, osiągając liczbę 1389 Parcelshopów. - Maciej Dudek, Kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcelshop.

Obecnie w skład sieci DHL Parcelshop wchodzą sklepy Inmedio, Relay, 1minute i Małpka Express, stacje benzynowe Shell, Moya oraz punkty handlowo – usługowe rozmieszczone w całym kraju.

Punkty Parcelshop zlokalizowane są w pobliżu centrów handlowych oraz przy szlakach komunikacyjnych,  czyli w miejscach zapewniających dogodny dostęp zarówno dla odbiorców, jak  i nadawców przesyłek. Dobre lokalizacje doceniają również klienci, którzy jako przyczynę wyboru takiej formy nadania bądź odbioru przesyłki, podają dogodną lokalizację. Konsumenci decydując się na korzystanie z usług DHL Parcel zwracają także uwagę na wiarygodność marki, cenę oraz terminowość doręczeń.

dhl-pl-diagramm

*Badanie przeprowadzone na grupie 197 klientów DHL Parcelshop.

Porównując ilość przesyłek wysyłanych przez klientów indywidualnych w punktach DHL Parcelshop widać wyraźny wzrost liczby przesyłek pomiędzy styczniem a kwietniem bieżącego roku. We wspomnianym okresie ilość nadań wzrosła o 30%. Wyniki badania przeprowadzonego wśród klientów DHL Parcelshop pokazują, że konsumenci doceniają również wysoką jakość usług oraz kompetentną

obsługę. Są to elementy, które decydują o tym, że 90% nadawców deklaruje chęć ponownego nadania przesyłki w punktach  DHL Parcelshop.

dhl-pl-diagramm-2

* Badanie przeprowadzone na grupie 197 klientów DHL Parcelshop.

Naszym celem nadrzędnym jest sprawić, aby klienci kupujący online mogli dotrzeć do punktu DHL Parcelshop w czasie nie większym niż 10 min od miejsca zamieszkania lub pracy.  W związku z tym planujemy  dalszy dynamiczny rozwój sieci naszych punktów. - dodaje Maciej Dudek, Kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcelshop.

Sieć punktów partnerskich  DHL Parcelshop tworzą także automaty do odbioru przesyłek DHL Parcelstation. Forma samodzielnego nadania lub odebrania przesyłek,  jest coraz chętniej wybierana przez klientów, dlatego w najbliższym czasie DHL Parcel planuje uruchomić kolejne automaty na terenie Krakowa, Wrocławia i Poznania.