Lekcja przyszłości - czego młodzi ludzie mogą nauczyć się od 50-letniej firmy?

1 czerwca 2019

DHL Parcel pokazuje, że taka wymiana doświadczeń, to nieoceniona wartość dla młodzieży, która stoi u progu wyboru swojej drogi zawodowej. Mogą poznać nie tylko specyfikę branży, ale samą organizację, która kiedyś może stać się ich miejscem pracy.

- Jeśli misja, wizja i wartości firmy zwrócą ich uwagę może kiedyś staniemy się dla tych młodych ludzi pracodawcą z wyboru – mówi Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska. Dziś mamy jedne z najnowocześniejszych sortowni na świecie, ale mamy również 50 lat tradycji i wartości, które wyróżniają nas na rynku, i dopiero to wszystko razem buduje prawdziwy obraz firmy.

DHL Parcel organizuje lekcje przedmiotowe dla młodzieży i warsztaty dla najmłodszych. Forma jest dostosowana do obiorcy, aby jak najlepiej przekazać wiedzę i emocje. Działalności edukacyjnych ma w DHL długą tradycję, a jej globalny program GoTeach dociera do najdalszych zakątków świata. Wszystko po to, żeby każdy mógł zobaczyć z bliska fascynujący świat logistyki, bez której świat byłby zasadniczo inny niż ten, który dziś znamy.

Uczniowie ze szkół średnich to regularni goście w DHL Parcel. Tylko w tym miesiącu w lekcjach przedmiotowych wzięły udział trzy klasy o profilu logistycznym. Na początku młodzież dowiaduje się od pracowników Działu HR jak wygląda historia firmy, jej struktura i organizacja, a także jakie są wartości i różne działania okołobiznesowa. Potem przychodzi pora na praktykę. Tę część lekcji prowadzą pracownicy operacyjni, którzy z pasją opowiadają o swojej pracy i dają możliwość poznania jej od środka. W trakcie zwiedzania uczniowie mogą zobaczyć jak wyglądają wszystkie procesy logistyczne i cała droga paczki. Dowiadują się również jakie technologie wykorzystywane są w trakcie pracy, jak wygląda rozładunek dużych naczep czy też jaka jest prędkość sortowania paczek.

- Podczas oprowadzania młodzieży zawsze zaznaczam, jak ważną rolę spełniają pracownicy będący na hali, mimo tak nowoczesnych maszyn. Niezwykle ważna jest też koleżeńska atmosfera i dobre nastawienie, które dają pozytywny efekt w zarządzaniu tak dużą i różnorodną grupą ludzi – mówi Darek Jarosz, Supervisor Operacyjny, który w DHL pracuje 25 lat.

Oprócz lekcji przedmiotowych dla młodzieży, firma wystartowała właśnie z nowym programem edukacyjnym dla najmłodszych pt. „DHL – fajna praca mojego rodzica”. Warsztaty odbywają się w trzech grupach wiekowych: 3–4 lata, 5–6 i 7–9 lat, a prowadzą je pracownicy firmy. W zależności od grupy dobierane są różne metody i stopień trudności zadań. Co robią dzieci podczas tych zajęć? Na początku poznają firmę, drogę paczki i sposoby jej dostarczania. W Polsce zazwyczaj przewozi się je samochodem i jest to bardzo dobra okazja do opowiedzenia o tym jak ważne jest dbanie o środowisko, pokazanie co w tym kierunku robi firma i zachęcenie dzieci do tego, żeby same też dbały o ekologię. W trakcie warsztatów dzieci budują również ekologiczny pojazd z kartonów, którym transportują różne rzeczy. Organizatorzy śmieją się, że w praktyce najczęściej próbują przewieźć tym siebie.

Jako jeden z największych pracodawców na świecie, Deutsche Post DHL Group stworzyła globalny program GoTeach, który zapewnia wiele możliwości rozwojowych dla dzieci i młodzieży oraz przygotowuje ich do pracy zawodowej. W DHL Parcel Polska realizujemy to poprzez liczne inicjatywy edukacyjne, do których zapraszamy dzieci w różnym wieku, ponieważ młodzi ludzie to nasza przyszłość. Chcemy ich wspierać w podejmowaniu świadomych wyborów zawodowych i pokazać coś, czego nie zobaczą na co dzień w szkolnej ławie. Takie spotkania to doskonała okazja, aby rozwijać ich potencjał i uczyć nowych umiejętności. Z kolei warsztaty, które prowadzą nasi pracownicy w przedszkolach i szkołach swoich dzieci, w bardzo przystępny i ciekawy sposób tłumaczą czym zajmuje się tata lub mama oraz budują poczucie prawdziwej dumy z tego zawodu – podsumowuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.