Usługi kurierskie DHL Parcel w sieci sklepów abc

Współpraca sieci sklepów abc, Grupy Eurocash, DHL Parcel, Polskich ePłatności oraz Pointpack.

26 listopada 2019 r.

Właściciele sieci sklepów abc mają możliwość wdrożenia usługi kurierskiej w swoich placówkach. To rozwiązanie pozwoli im m.in. na zwiększenie liczby klientów i większą sprzedaż, a konsumentom umożliwi odbieranie i wysyłanie przesyłek w dogodnej lokalizacji i porze.

Współpraca ze wspieranymi przez Eurocash sklepami abc, to kolejny krok ku rozszerzeniu sieci Punktów Partnerskich DHL Parcel. Nadawanie i odbieranie przesyłek w placówkach handlowych to wygodne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić czas i zapewnia wygodę korzystania z usług kurierskich podczas robienia codziennych zakupów. Punkty partnerskie to już widoczny trend w branży kurierskiej. Klienci cenią sobie możliwość decydowania o tym gdzie i kiedy odbiorą lub nadadzą swoją paczkę, dlatego coraz chętniej realizują te usługi właśnie w punktach. Potwierdzają to przeprowadzone przez DHL Parcel badania jakościowe. Najwyżej  - 4,7 w 5-stopniowej skali, są oceniane lokalizacja i godziny otwarcia punktów. - W tym roku obserwujemy sześciokrotny wzrost liczby przesyłek odbieranych w punktach DHL Parcel w stosunku do 2018. Jednocześnie na bieżąco monitorujemy poziom satysfakcji konsumentów z tej formy odbioru i wiemy, że jest on bardzo wysoki – aż 74 proc. użytkowników poleciłoby usługę odbioru paczki w DHL Parcel. Właśnie dlatego sukcesywnie rozszerzamy naszą sieć jako alternatywę dla dostaw do drzwi – mówi Maciej Dudek, Menedżer działu sieci partnerskiej DHL Parcel. –  Nowa współpraca pozwoli również na dotarcie z usługą do mieszkańców mniejszych miejscowości.  Uruchomienie pierwszych punktów w sklepach abc nastąpi jeszcze w tym roku. Każda nowa lokacja natychmiast trafi na mapę: http://punkty.dhlparcel.pl/mapa, która obecnie liczy już blisko 8 tysięcy placówek  – podsumowuje Dudek.

Sieć sklepów abc jest największą siecią sklepów spożywczych w Polsce (8600 placówek na terenie całego kraju), których właścicielami są niezależni polscy przedsiębiorcy. Wsparcie marketingowe i organizacyjne sieci abc zapewnia grupa Eurocash, która jest największą polską firmą zajmującą się hurtową dystrybucją produktów szybko zbywalnych. – Zdecydowaliśmy się na udostępnienie usługi kurierskiej w sieci sklepów abc, ponieważ takie rozwiązanie pozwoli naszym klientom – właścicielom sklepów – budować ich konkurencyjność na polskim rynku detalicznym - mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash. – Pierwsze sklepy będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – dodaje Domański.

Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom, liderowi w segmencie dostawców wielofunkcyjnych terminali płatniczych. Właściciele sklepów grupy Eurocash zainteresowani wdrożeniem usługi kurierskiej „Moja Paczka” mogą to zrobić w bardzo prosty sposób wypełniając przejrzysty formularz zgłoszeniowy na stronie https://mojapaczka.pep.pl/ – resztę formalności dopełnią Polskie ePłatności. Wystarczy jeden podpis, a terminal płatniczy obsłuży przyjmowanie i odbieranie paczek. – Celem Polskich ePłatności jest dostarczać usługi, które podniosą konkurencyjność sklepów i przyniosą im dodatkowe zyski oraz zwiększą wygodę i ułatwią życie każdego z nas – mówi Piotr Kokoszczyński, Wiceprezes zarządu Polskich ePłatności S.A.

Całość działań wdrożeniowych we współpracy z poszczególnymi podmiotami koordynuje Pointpack S.A, integrator technologiczny usług kurierskich odpowiedzialny za nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi i kurierskimi. Spółka inwestuje ponad 6,5 mln zł w rozwój systemu zarządzania i integrowania otwartej, inteligentnej sieci infrastruktury punktów i urządzeń nadawczo-odbiorczych. – Współpraca poszczególnych podmiotów we wdrożeniu usług kurierskich w punktach handlowych to dowód na stworzenie ekosystemu technologicznego, który zwiększa wygodę i ułatwia życie klientom. Ma również wpływ na zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska poprzez optymalizację w branży kurierskiej, szczególnie w obszarze miejskim - mówi Marek Piosik, CEO Pointpack S.A